Wednesday, July 23, 2008

KUIH PENA

Setelah Masak



Sebelum Masak
Kuih Tradisional Orang Pahang- KUIH PENA
Last week aku balik Kampung..Sekarang ni musim durian, manggis & rambutan kat kg. So mak aku suruh balik melantak durian. Aku pun suruh mak aku buat kuih koci my favourite kuih. Mak aku punya kuih koci the best in the world. Selalunya kalau aku balik kg mak akan buat kuih koci..anok mok (loghat pahang).Tp hari tu mak aku dan mak cik sebelah umah buat something different..I never see in my life that kuih..Nama pun dah pelik skit..KUIH PENA..Bahan2 nya tepung pulut hitam,santan daun pandan dan daun pisang..Simple but maverles..manis rasanya

4 comments:

Amir Juri said...

Talk about this kuih! recently my fren pergi ke temerloh. well dia pergi pasar ramadan kat sana...well tapi yang dia bawak untuk tatapan kami semua ialah pic kuih, tapi dia tak tau nama kuih ni...katanya lagi kuih sedap giler...sampai dia terlupa nak tanya kuih ni hehehehe. so we all tangkap leleh jer la....then i decide nak tolong dia so...up to this point member saya jumper your blog....anyway thank for the input...great work...kalau tak kerana your blog saya dan member mungkin takkan tau nama kuih ni. the best a few fren original from pahang pun tak tau nama kuih they even tak pernah tengok pun...hehehehe kelakar. joy!

Anonymous said...

SALAM,
boleh kongsi resepi?
saya nak cuba buat..
please..
-n.n-

Unknown said...

ada resepinyer tak,,mintak share..ni kuih fav saya

Anonymous said...

Saya dah 19 tahun nikah dengan org Temerloh n duk di Temerloh..tp baru dua tiga hari lepas dengar nama kuih ni.Smlm dah google resepi n cuba buat.Pergh!!Memang sedap weh..